بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری

در بخش های قبلی درباره بازسازی ساختمان ، بازسازی فضاهای مختلف ، بازسازی ساختمان قدیمی و .. صحبت کردیم .حال میخواهیم به مقوله بازسازی ساختمان اداری بپردازیم . چرا که این نمونه یکی از نیازهای امروزه محیط های اداری و کارفرماهاست . دفاتر اداری به مروز زمان و مراجعه زیاد مشتری و ارباب رجوع نیاز به مرمت پیدا می کنند . برای این امر باید به متخصصین بازسازی ساختمان اداری مراجعه کنیم .شرکت های معتبری که در این زمینه کار می کنند برای هر فیلدی متخصصین مربوط به همان فیلد را دارند. یعنی شخصی که برای بازسازی ساختمان مسکونی تبحر دارد در زمینه بازسازی  ساختمان اداری نباید به وی مسئولیت یا پروژه ای بدهند . بلکه هر شخصی در زمینه کاری خودش پروژه میگیرد و این نکته از این لحاظ حائز اهمیت است که سلیقه و چیدمان و حتی دکور بندی در بخش مسکونی با اداری کاملا متفاوت است و این موضوع در انتخاب یک متخصص خوب بسیار مهم است. اینکه بدانیم کسی که دفتر کارمان را برای بازسازی به دست وی سپرده ایم در کار خودش خبره است بسیار موجبات آرامش فکری ما را فراهم می کند.

حال به مراحل بازسازی ساختمان اداری می پردازیم:

در ابتدا باید تمامی فضاهای مورد نیاز کارفرما را به تفکیک متراژ و موقعیت قرارگیری تقسیم بندی کنیم. از کارفرما بپرسیم که دقیقا به چند فضای مجزا نیاز دارد و میخواهد این موقعیت ها به چه شکلی باشد . و از همه مهمتر اینکه بدانیم در هر کدام از این موقعیت ها چه کسانی قرار است قرار بگیرند. به عنوان مثال طراحی محلی که منشی قرار دارد با طراحی اتاق کنفرانس از جهت میزان نورپردازی و طرح دیوارها و در کل دکوراسیون چیدمان بسیار متفاوت می باشد ..پس در درجه اول لوکیشن ها را مشخص میکنیم . در مراحل بعدی به این نکته می پردازیم که نور ورودی محیط از کدام سمت است و نورپردازی داخلی به چه شکلی باید انجام بگیرد ، چیدمان میز و صندلی و تعداد لوازمی از این قبیل چقدر است و اگر نیازی به خرید وسایل داریم حتما برای خرید آنها اقدام کنیم .

در بعضی از ساختمان های اداری نیاز به نصب پارتیشن و یا پرده خواهیم داشت که با توجه به مهندسی محیط و اینکه دقیقا در کجای دفتر به چه نوع جدا کنندهای نیاز است ، آنها را نیز تهیه کرده یا سفارش می دهیم تا در طی مراحل بازسازی و تعمیر ساختمان این وسایل نیز به دست ما برسد.

در برخی موارد یکسری پیشنهادات برای فضاهای اداری هست که به کارفرما پیشنهاد می دهیم و در صورت موافقت وی برای انجام آنها در محیط اقدامات لازم را انجام می دهیم. به عنوان مثال یکی از مواردی که در اکثر محیط های اداری باید وجود داشته باشد کتابخانه است. یا در برخی ادارات پیشنهاد میشود برای شادابی و طراوت بخشیدن به محیط از تعدادی گلدان استفاده شود. تمام این موارد بسته به نظر کارفرما در محیط اداری و طی مراحل بازسازی ساختمان اداری اعمال می شود.  می تواند پاسخگوی تمام نیاز های شما در امر معماری و بازسازی ساختمان باشد. 

 

ashaneh ; ٦:٠٥ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٦/٦/٩